"Bir Devam Filmi" şarkısıyla dikkatleri üstüne çeken
başarılı sanatçı Ayşegül İnci, hakkında merak edilenleri, kariyeriyle ilgili
planları, hala devam eden projelerini bizlerle paylaşıyor.
Merhaba Ayşegül
öncelikle nasılsınız, bize biraz kendinden bahseder misin?
Devamlı öğrenmeyi ve kendine yeni şeyler katmayı seven, yazdığı şarkılarla
dertleşip, kendini ifade eden biriyim. Hani çocukken okuduğumuz “Ayşegül
kitapları” var ya ben doğduğumda ablam o kitaptan esinlenip bana Ayşegül adını
koymuş. Hayatım tam bir Ayşegül serisi... Ayşegül konserde, Ayşegül tiyatro
sahnesinde, Ayşegül şarkı yazıyor, Ayşegül şarkı söylüyor, Ayşegül bas gitar
çalıyor.
Müzik
yolculuğundaki serüvenin nasıl başladı?
13 yaşımda gitarla başladım ve ilk şarkımı yazdım. Sonrasında yazdığım
şarkıları günlük gibi tuttuğum defterlerde saklamaya başladım. Üniversiteyi
Eskişehir'de okurken ilk defa sahne aldım. Devamında bas gitara başladım ve
sayısız projede yer aldım. Teoman ve Yalın gibi değerli isimlere sahnede bas
gitar çalıp vokalistlik yaptım. İlk albüm “Zamanı Tamir Eden Adam” (2013),
devamında “Seni Görmemem Lazım” (2016) ve en son “Bir Devam Filmi” (2018)...
''Bir Devam
Filmi" singlenizin çalışmaları nasıl geçti? Kimlerle çalıştınız? Hangi isimler
teşekkürü hak etti?
Bir Devam Filmi'nde Haluk Kurosman ile beraber çalıştık, söz ve müziği de
beraber yazdık, güzel bir deneyim oldu benim için. Vokal koçluğu da yaptı. Tuna
Velibaşoglu, Mehmet Çelik, Utku Deniz Küçük kayıtta çalan müzisyenler. İlker
Pehriz yönetmenliğinde klibimizi Bodrum'da çektik, tam bir yaz klibi oldu.
Allstars etiketiyle sizlerle buluşturduk.
Bu şarkı sizin
için ne ifade ediyor? Bir hikayesi var mı?
Kendime notlar bırakmayı çok severim, bunu yapma bunu etme diye, ama yine de yaparım.
Aslında bu şarkı da kendime not bıraktığım bir günde ortaya çıktı, bir şeyler
yazıp kaydettim o gün, sonrasında Haluk’la paylaştım o da fikri sevdi ve
devamını birlikte şekillendirdik. Kendime not: bir daha âşık olma diyen ama her
seferinde aynı hataları yapan, hayatı bir devam filmine dönüşen birinin hikâyesi.
''Bir Devam
Filmi" singleniz dinleyiciden nasıl tepkiler alıyor? Geri dönüşlerden
memnun musunuz?
Dinleyenlerden genellikle şu yorumu alıyorum: “Tam bir yaz şarkısı, enerjik,
cıvıl cıvıl”. Şarkıyı dinleyenler melodinin ve sözlerin akılda kaldığını
söyleyip devamında şarkıya eşlik ediyorlar.
“Bir Devam Filmi”
şarkısının klip hikayesini anlatır mısınız?
Konser sahnelerimde genellikle kadın müzisyenlerle beraber çalıyoruz. Klipte de
bunu yansıtmak istedik. Oyuncu arkadaşlarım İlayda Firzevic ve Cemre Buse
Akkaya ile beraber bir performans klibi yaptık. Çaldık, söyledik, sofralar
kurup, eğlendik... Hem müzisyen hem yönetmen olan İlker Perhiz, müzisyen bakış
açısıyla bu klibi şekillendirdi. Bodrum'un güzel dokusunu yansıtan cıvıl cıvıl
bir yaz klibi oldu.
Bir şarkının hit
olacağını anlamak mümkün mü?
Bunu anlayıp yapanlar var ama hiç bir zaman bu şarkı tutar, hit olur
düşüncesiyle şarkı yazmadım, yazamam da... Mesela bir önceki çalışmam Seni
Görmemem Lazım çok kenarda duran bir şarkıydı benim için, tamamen tesadüfen o
şarkıya kayıt yapıldı. Çok sevildi ve bu kadar ilgi göreceğini ben tahmin
etmemiştim. 10 milyonu aşan organik bir izlenmeye ulaştı.
Müzik adına neler
yapmak istiyorsun?
Daha çok şarkı yazmak ve yayınlamak! Bu benim çocukluk hayalim. Ne kadar zor
olsa da çabalamak ve söylediğim ve paylaştığım her şarkının tadını çıkartmak.
Şu an yapmak
istediklerinizin neresindesiniz?
13 yaşımda ilk şarkımı yazdım. O zamanlardan beri albümler yapıp kendi
şarkılarımı söyleme hayalleri kurdum. Şu an tam da yapmak istediğim şeylerin
içindeyim. Hayallerimi yaşıyorum.
Klipsiz Şarkılar
Harcanıyor
Piyasada kalıcı
olacağına inanıyor musun?
Bilmem, buna hiç takılmıyorum. Hırslarım yok benim. Bunu hırsa dönüştürenlerin
kendilerine verdiği zararları biliyorum. Ben sadece azimliyim. Şarkı yazıyorum
ve paylaşıyorum.
Yerli yabancı
olarak kimleri dinliyorsunuz?
Sting, Marcus Miller, Björk, Alanis Morissette, MFÖ, Umay Umay, İlhan İrem,
Barış Manço, Fikret Kızılok...
Cover yapmak
istediğiniz şarkı var mı?
Sahnede 70'ler, 80'ler ve 90'lar ağırlıklı şarkılar söylüyorum, bunları
ilerleyen zamanlarda açacağım YouTube kanalında paylaşma planım var. Ama single
veya albüm içine bir cover koymayı düşünmüyorum. Çünkü albüm yapma amacım kendi
şarkılarımı söylemek ve paylaşmak. Herkes yeterince cover yapıyor, bence
üretime daha çok ihtiyaç var.
Türk pop müziğini
nasıl görüyorsunuz? Şarkılar çabuk eskiyor, çok çalışmak sürekli üretmek mi
gerekiyor? Ne yapılmalı ayakta kalabilmek için?
Ben en son 90'lardaki şarkılarda kaldım. Sonrasında çıkan şarkıları samimi
bulmuyorum bu benim düşüncem. Artık kaset devri bitti, eskiden baştan sona tüm
şarkıları oturur dinlerdik ve bilirdik. Teknolojinin getirdiği samimiyetsizlik
ne yazık ki müziği de etkiledi. Klipsiz şarkılar harcanıyor ve kimse albüm
yapma cesareti gösteremiyor. O yüzden de çıkan şarkılar çabuk tükeniyor.
Müzik dünyasında
radyocuların ne gibi bir etkisi olduğunu düşünüyorsunuz? Radyocular şarkıcılara
mı şarkıya mı öncelikle önem veriyor?
Radyoların çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ama şarkı ve şarkıcıdan ziyade
artık işlerin belli isimler ve şirketler etrafında döndüğünü herkes biliyor.
Buna karşı çıkan radyolar ve radyocular olsa da çıkar ilişkilerine dönük bir sistem
var. Ve kazanan gerçek sanat ve müzik mi onu bilmiyorum.
Düet yapmak
istediğiniz bir isim var mı? Kimle bir düet yapmak istersiniz ve neden o
kişi?
İlk albümde Yüksek Sadakat grubunun solisti Kenan Vural ile bir düet çalışmamız
olmuştu. O zamanlar o şarkıya Kenan'ın ses renginin yakışacağını düşündüğümüz
için teklif götürmüştük. Bu şarkıda düet olmalı dediğimiz bir çalışma olursa, o
şarkının ruhuna uyacak bir solist bulma taraftarıyım. Kafamda özel bir isim
yok, tamamen şarkıya göre şekilleniyor her şey... İlla ki düet olsun, tutsun
diye yapılan birçok iş var öyle, bana samimi gelmiyor.
Birçok ses
yarışmaları oldu, yarışmalar hakkındaki düşünceleriniz nedir?
Müziğin yarışması olmaz, herhangi bir sanat dalının da... Bu tarz yarışmalar
sadece yapımcıya ve jüriye para kazandırır. Üzüldüğüm nokta, oraya katılan
yetenekli gençlerin hayalleri üzerinden para kazanılması ve sömürülmesi.
Piyasada birçok
yeni şarkıcı var sizi diğerlerinden ayıran özellik nedir?
Beni şu özellik diğerlerinden ayırır gibi bir yorumu benim yapmam doğru olmaz
diye düşünüyorum, bunu dinleyiciye sormak lazım. Ama kendime ait farklı hikâyelerim
var. Şarkı sözlerinde farklı bir anlatımım ve bana ait bir imzam olduğunu
düşünüyorum.
Topluma mal olmuş
bir sanatçı nasıl olmalıdır?
Bir ülkenin sanata verdiği değerle gelişmişliği doğru orantıda ilerler.
Herhangi bir sanat dalıyla uğraşan insanları kahraman olarak görüyorum. Çünkü
Türkiye'de hayallerinin peşinden koşma cesaretini herkes gösteremez, bu çok
kıymetli. O yüzden bütün sanatçılar zaten topluma katkı sağlayan özel insanlar.
Hepsi topluma mal olmuş bir değer ve çok kıymetli...
Müzik
piyasasındaki cinsel ayrımcılık hakkında ne düşünüyorsunuz?
Bu sadece müzik piyasasında değil her yerde var. Haber yazım dilinde, herhangi
bir iş dalındaki terfide ya da sokakta, mahallede... Kadınların birbirlerine
kenetlenip destek olmalarıyla bunun aşılacağı düşüncesindeyim. Haklarımıza biz
sahip çıkmak ve ön yargıları yıkmak zorundayız.
Son olarak
okuyucularımıza neler söylemek istersiniz?
Herkese çok teşekkürlerimi ve sevgilerimi iletmek isterim. Sosyal medya
hesaplarımızı buradan paylaşmak istiyorum:
www.aysegulinci.com
www.instagram.com/aysegulinci
www.facebook.com/aysegulinci
www.twitter.com/aysegul_inci
www.aysegulinci.com
www.instagram.com/aysegulinci
www.facebook.com/aysegulinci
www.twitter.com/aysegul_inci
Röportaj: Murat
Fırat
Yorumlar
Yorum Gönder